Anna Horáčková

Bachelor's thesis

Mediální obraz kultury v turismu ovlivněný domácími kampaněmi agentury CzechTourism

The media image of tourism culture influenced by the domestic campaigns of the CzechTourism agency
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje obrazu české kultury ve vybraných českých periodikách, a to na základě domácích kampaní české centrály cestovního ruchu CzechTourism. V teoretické části práce je definována oblast destinačního managementu, marketingu, médií a činnosti agentury. Kvantitativní obsahová analýza a kvalitativní analýza monitorují, jak jsou výstupy agentury prezentovány veřejnosti prostřednictvím …more
Abstract:
The bachelor thesis is dedicated to the image of the Czech culture represented in a variety of the Czech newspapers. This image is based on the domestic campaigns created by the CzechTourism agency. The theoretical part encompasses the definition of destination management, marketing, media and the activities of the agency. Quantitative content analysis and qualitative analysis research how the agency …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 10. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2016
  • Supervisor: Irena Tyslová
  • Reader: Markéta Dianová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/50761

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management