Mediální obraz kultury v turismu ovlivněný domácími kampaněmi agentury CzechTourism – Anna Horáčková
Anna Horáčková
Bachelor's thesis
Mediální obraz kultury v turismu ovlivněný domácími kampaněmi agentury CzechTourism
The media image of tourism culture influenced by the domestic campaigns of the CzechTourism agency
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje obrazu české kultury ve vybraných českých periodikách, a to na základě domácích kampaní české centrály cestovního ruchu CzechTourism. V teoretické části práce je definována oblast destinačního managementu, marketingu, médií a činnosti agentury. Kvantitativní obsahová analýza a kvalitativní analýza monitorují, jak jsou výstupy agentury prezentovány veřejnosti prostřednictvím …moreAbstract:
The bachelor thesis is dedicated to the image of the Czech culture represented in a variety of the Czech newspapers. This image is based on the domestic campaigns created by the CzechTourism agency. The theoretical part encompasses the definition of destination management, marketing, media and the activities of the agency. Quantitative content analysis and qualitative analysis research how the agency …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 10. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/50761
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2016
- Supervisor: Irena Tyslová
- Reader: Markéta Dianová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/50761
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Využití internetového marketingu v činnosti agentury CzechTourism
Lenka Doležalová -
Tvorba image České centrály cestovního ruchu agentury CzechTourism se zaměřením na podporu turismu v ČR
Ivana KOLBABOVÁ -
A Sociolinguistic Analysis of Ventriloquism on Social Media: a #Doggo-Speak
Katarína Halásová -
Globální marketing a lokální kultura
Kateřina Hásková -
Globální marketing a lokální kultura
Yulia Savelyeva