Communication strategies in serious press and tabloids articles – Daniel ŠMIDÁK
Daniel ŠMIDÁK
Bachelor's thesis
Communication strategies in serious press and tabloids articles
Komunikační strategie v článcích seriózního tisku a bulváru
Abstract:
The thesis deals with the analysis and comparison of online, written articles from four different sources, of which two fall in the category of serious papers and the other two are tabloids. The chosen articles discuss a similar topic; therefore, the comparison of them is possible and relevant. The fundamental idea is to spot, mention, and explain the differences that are present in the corpus, as …moreAbstract:
Bakalářská práce se bude zabývat analýzou a následným srovnáváním internetových článků. Jedná se o internetové články ze čtyř různých zdrojů, z nichž první polovinu sestavuje bulvární tisk a druhou polovinu tisk seriózní. Vybrané články diskutují o podobném tématu, což umožňuje jejich porovnání. Hlavním cílem práce je zpozorovat, zmínit a vysvětlit rozdíly nacházející se v korpusu, stejně jako hledat …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠMIDÁK, Daniel. Communication strategies in serious press and tabloids articles. Ostrava, 2018. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Communication strategies in CSR reports
Tereza VIKTOŘÍKOVÁ -
Marketingová strategie jako základ efektivní komunikační strategie organizace
Sylva Dokoupilová -
Marketingová komunikační strategie firmy
Bohdana Anna Šafranová -
Tvorba komunikační strategie pro uvedení nového produktu na trh
Lucie Baušová -
Komunikační a marketingové strategie módního průmyslu na Pražském trhu.
Jan Zagvozkin -
Tvorba komunikační strategie pro uvedení nového produktu na trh
Veronika Smolová -
Marketingová komunikační strategie firmy Greisi
Natálie Guňková -
Marketingová komunikační strategie fotbalového klubu
Petr Galuška