Sebehodnocení žáků se specifickými vývojovými poruchami učení a jejich pozice ve školní třídě – Mgr. Lenka Krausová
Mgr. Lenka Krausová
Master's thesis
Sebehodnocení žáků se specifickými vývojovými poruchami učení a jejich pozice ve školní třídě
Self-esteem of Pupils with Specific Learning Disabilities and their Positions in the Class
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na problematiku specifických vývojových poruch učení (specifické poruchy učení, SPU). Naším cílem bylo zjistit, zda žáci, kterým byla některá z forem poruch učení diagnostikována a kteří byli integrováni do běžného typu základních škol, mají ve srovnání se svými vrstevníky nižší sebehodnocení. Dále nás zajímalo, jaké sociální pozice budou tito jedinci ve školních třídách …moreAbstract:
This thesis is focused on the topic of the specific developmental learning disorders (specific learning disabilities). The aim of this paper is to find out whether the pupils, who have been diagnosed to have some type of the specific learning disabilities and who have been put into a common elementary school, have lower self-esteem in comparison to other children of their age. Further, we were interested …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ua38l/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2010
- Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRAUSOVÁ, Lenka. \textit{Sebehodnocení žáků se specifickými vývojovými poruchami učení a jejich pozice ve školní třídě}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2010. Available from: https://theses.cz/id/6hc57n/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Využití motorického učení u vývojové poruchy koordinace ve fyzioterapii
Ondřej PAPÁČEK -
Specifické vývojové poruchy učení a reedukace dyslexie
Jana Polčáková -
Jane Austen's characters Elizabeth Bennet and Emma Woodhouse and their social position
Linda HRDÁ -
Position of social enterpreneurship in European regions
Anežka Bruštíková -
The position of social media in Turkey in comparison with the EU
Utku Asarkaya