Bc. Kristína Bešinská
Bakalářská práce
Internacionalizace podniku
Internationalization of the company
Abstract:
The Bachelor’s thesis “Internationalization of the company” analyses and proposes suitable foreign market for internationalization and strategy for entering the market of a specific enterprise. The theoretical part consists of definitions of notions connected with internationalization, description of strategies for entering new markets and characteristics of internationalization models. The practical …víceAbstract:
Predmetom bakalárskej práce „Internacionalizácia podniku“ je vybrať vhodný zahraničný trh pre internacionalizáciu podniku, ako aj zvoliť vhodnú stratégiu vstupu na cieľový trh. Teoretická časť obsahuje vymedzenie pojmov súvisiacich s internacionalizáciou, popis stratégií vstupu na zahraničný trh a charakteristiku internacionalizačných modelov. Praktická časť je zameraná na skúmanie najvhodnejšej stratégie …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 12. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/jxn3x/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 1. 2017
- Vedoucí: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
- Oponent: Ing. Bc. Sylva Žáková Talpová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Foreign Direct Investments as a Tool for Foreign Market Penetration
Jiří Nový -
Foreign direct investment as a tool for foreign market penetration
Ielyzaveta Suldina -
Foreign Direct Investments as a Tool for Foreign Market Penetration
Anastasiia Onyshchenko -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Expansion to Foreign Market
Daria Dzugan -
Foreign Market Entry Strategies and Challenges that Enterprises May Face: Turkish Leather Manufacturer`s Entry Into the Czech Market
Mediha Dilara Aktaş -
Tools to Assess the Suitability of the Company to Enter the Foreign Market, International Sales Strategy
Monika Škorcová -
Foreign Exchange Market Legislation
Dalibor Švec