Bc. Lucie Konečná

Master's thesis

Aplikace behaviorální ekonomie v oblasti marketingu

Application of Behavioral Economics in Marketing
Abstract:
Cílem práce je identifikovat možnosti využití vědeckých výsledků na poli behaviorální ekonomie v oblasti marketingu. V teoretické části student popíše disciplíny behaviorální ekonomie a marketingu. V praktické části navrhne aplikaci poznaných metod z oblasti behaviorální ekonomie na konkrétním případu z marketingové praxe.
Abstract:
The aim of the work is to identify the possibilities of using scientific results in the field of behavioral economics in the field of marketing. In the theoretical part, the student describes the disciplines of behavioral economics and marketing. In the practical part of the proposed application of a recognizable method from the field of behavioral economics to a specific case from marketing practice …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Martin Klepek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné