Bc. Klára Vostrá

Master's thesis

Persvazivní prostředky ve vybraném typu časopisů

Persuasive means in a selected type of journals
Abstract:
Diplomová práce se zabývá persvazivními prostředky v současných dětských časopisech.Diplomová práce vymezuje pojem persvaze a vysvětluje rozdíl mezi persvazí a manipulací, neboť tyto pojmy bývají mnohdy chybně spojovány či dokonce zaměňovány. Dále se práce zabývá reklamou z pohledu marketingového i stylistického, protože právě reklama je vysoce persvazivní žánr. Práce rozlišuje verbální a neverbální …more
Abstract:
Thesis persuasive means in a selected type of journals deals with the theory of advertising, its position within the marketing mix and how the advertising process is being used. Advertising is a communication process, which primary function is to persuade the customer to buy a product or to utilize a service. Customers are reached in advertising by the means of mass media. The next part is a view on …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 7. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 9. 2017
  • Supervisor: prof. PhDr. Marie Krčmová, CSc.
  • Reader: PhDr. Michal Křístek, M.Phil.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta