Mgr. Petr MARVAN

Bachelor's thesis

Komerční reklama a negativní důsledky nadspotřeby

Commercial advertising and negative consequences of overconsumption
Abstract:
Komerční reklama je dnes asi nejfrekventovanějším a nejviditelnějším představitelem celku marketingových komunikací. Jednosměrná, neosobní, placená forma komunikace seznamuje spotřebitele s produkty a pomáhá jim orientovat se na trhu. Podporuje ale reklama také nadspotřebu? A má nadspotřeba nějaké negativní důsledky? Jaká existují řešení současné situace?
Abstract:
Commercial advertising is currently propably the most frequent and visible part of the marketing communications. One-way, non-personal, paid type of marketig communication informs consumers about the products and helps them to orientate themselves in the market. Does the advertising also support overconsumption? And are there any negative consequences of the overconsumption? What are the possible solutions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2005
Identifier: 573

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2005
  • Supervisor: PhDr. Zdeněk Křížek

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MARVAN, Petr. Komerční reklama a negativní důsledky nadspotřeby. Zlín, 2005. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 06. 05. 2005

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.