Learning English in Pre-school age ? Parents? Beliefs – Lucie Teplá
Lucie Teplá
Bachelor's thesis
Learning English in Pre-school age ? Parents? Beliefs
Abstract:
The main topic of the bachelor thesis is parents? beliefs about early English language learning. The theoretical part starts with a look into the origin and development of the pre-school institutions in the Czech Republic. Then the focus is on a Framework Education Programme for Pre-primary Education and its conception and contribution to the English pre-school classes. An emphasis is placed on overall …moreAbstract:
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou názory rodičů na ranou výuku anglického jazyka. Teoretická část začíná nahlédnutím do původu a vývoje předškolních zařízení v České republice. Poté se práce zaměřuje na definování Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a jeho přínos do výuky anglického jazyka. Důraz je kladen na celkový vývoj dítěte předškolního věku a hlavně také na osvojování …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2013
Thesis defence
- Date of defence: 26. 8. 2013
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Teplá, Lucie. Learning English in Pre-school age ? Parents? Beliefs. Pardubice, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
ROLE ČEŠTINY JAKO MATEŘSKÉHO JAZYKA PŘI OSVOJOVÁNÍ SI ANGLIČTINY SE ZAMĚŘENÍM NA POZITIVNÍ TRANSFER ČTENÁŘSKÝCH STRATEGIÍ
Lada PASTYŘÍKOVÁ -
Výuka plavání v předškolním vzdělávání – osvojování si kompetencí ve vodním prostředí
Anežka Koláčková -
Osvojování druhého jazyka. Teorie osvojovaní druhého jazyka – porovnání z hlediska jazykového transferu z rodného jazyka.
Magda Pecnová -
Realizace průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve výuce ruského jazyka
Barbora Valentová -
Učivo o teritoriálních dialektech v hodinách českého jazyka
Petra JANÍKOVÁ -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ -
Program logopedické intervence pro předškolní věk
Pavlína MAREŠOVÁ -
Program "Začít spolu" z pohledu psychopedie v mateřské škole
Julie KORABEČNÁ