"Market Entry Strategies The Case of Heper Lighting Entering the UK Market." – Doǧukan Aydin
Doǧukan Aydin
Master's thesis
"Market Entry Strategies The Case of Heper Lighting Entering the UK Market."
Market Entry Strategies The Case of Heper Lighting Entering the UK Market
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navrhnout vstupní strategii pro společnost Heper Lighting ke vstupu na trh Spojeného království. Práce je rozdělena do šesti kapitol. První dvě kapitoly shrnují teorii B2B prostředí a jeho charakteristiky, segmentaci trhu, cílení, postavení a analytické rámce, které jsou zásadní pro návrh efektivní strategie. Analytická část práce představuje Heper Lighting jako vybranou …moreAbstract:
The aim of this master's thesis is to design market entry strategy for Heper Lighting to enter the United Kingdom market. The thesis divided into six chapters. The first two chapters review theory of B2B environment and its characteristics, market segmentation, targeting, positioning, and analytical frameworks, which are vital for designing the effective strategy. The analytical part of the thesis …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91658
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2024
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Jaroslav Halík
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91658
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie vstupu podniku na nové trhy
František Koutník -
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Michal Anestis -
Strategie vstupu na zahraniční trhy
Martin Kumar -
Řízení značky a komunikační strategie při vstupu na zahraniční trh v praxi podniku
Vendula Kejřová -
Řízení značky a komunikační strategie při vstupu na zahraniční trh v praxi podniku
Thi Thanh Thuy Luuová -
Konkurenční výhoda českého podniku jako součást marketingové strategie při vstupu firmy na zahraniční trh
Tetiana Remezovska -
Strategie vstupu podniku na zahraniční trhy a její vliv na organizační strukturu
Robert Kotlán -
Strategie vstupu podniku na zahraniční trhy a její vliv na organizační strukturu
Jan Tráge