Ing. Viktor Petr

Master's thesis

Mediální trh v ČR, výhody a nevýhody jednotlivých médií v konkrétních podmínkách

Media market in the Czech republic, advantages and disadvantages particular media in concrete conditions
Abstract:
V diplomové práci s názvem Mediální trh v ČR jsem se rozhodl popsat, analyzovat a zhodnotit prostředí médií v České republice. V úvodní části jsou uvedeny znaky komunikačních médií a masové komunikace. V následujících kapitolách je popsán mediální mix a jednotlivé fáze vzniku reklamy. Na kapitoly o reklamě navazuje část věnovaná subjektům, které neodmyslitelně patří k mediálnímu trhu. Jsou jimi reklamní …more
Abstract:
In the graduation thesis named The Media Market in the Czech Republic I tried to describe and analyse the media background in the Czech Republic. In the introductory part, characters of communication media and mass communication are presented. The following chapters describe the media mix and particular phases of the ad creation. These ad chapters are followed by the part devoted to subjects inherently …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2008
  • Supervisor: JUDr. Petr Majerik
  • Reader: Mgr. Matěj Hušek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní