Ing. Eva Pešlová
Master's thesis
Marketingový výzkum
Marketing research
Abstract:
Moja diplomová práca sa zaoberá praktickým uplatnením marketingového výskumu, konkrétne analýzou trhu. Hlavným cieľom teoretickej časti je charakteristika procesu marketingového výskumu, analýzy trhu a definícia použitých výskumných metód. V praktickej časti je prevedená analýza Rakúskeho e-government trhu za účelom zavedenie špecifického softwarového produktu. Na základe sekundárneho výskumu je prevedená …moreAbstract:
This Diploma Thesis presents a practical application of marketing research, concretely market analysis. The main objective of the theoretical part is to describe the marketing research and market analysis process and to define used research and analysis methods. In the practical part, market analysis for specific software as a product in Austrian e-government market is conducted. On the basis of secondary …moreKeywords
marketingový výskum analýza trhu sekundárny výskum primárny výskum PEST analýza Porterova analýza konkurenčného prostredia dotazník e-government verejný sektor marketing research market analysis secondary research primary research PEST analysis Porter’s five forces analysis online questionnaire public sector industry.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 6. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/adfip/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2007
- Supervisor: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Analýza konkurencieschopnosti spoločnosti XY s.r.o.
Michaela Gadušová -
Marketingová stratégia podniku Goblins, s.r.o.
Patrícia Ben Seghaier -
Marketingový mix ATV shop, s. r. o.
Michaela Jesenská -
Marketingový výzkum v procesu vývoje produktu
Juraj Zamborský -
Marketingový mix spoločnosti PAUL
Rastislav Škvarka -
Kvantitativní marketingový výzkum
Jana Andrášiková -
A Marketing Research Analyzing the Causes of Migration of Citizens with Secondary and University Education in the Districts of Sokolov and Cheb.
Lucie Chocholatá -
Technological Impact on Marketing Management
Ayub Mohammed