Sociální sítě jako prostor pro sdílení gastronomických zážitků – Bc. Marek Svízela
Bc. Marek Svízela
Bachelor's thesis
Sociální sítě jako prostor pro sdílení gastronomických zážitků
Social network sites as platform to share gastronomic experiences
Abstract:
Předložená práce se zabývá fenoménem sdílení gastronomických zážitků na sociálních sítích. Teoretická část se zaměřuje na popis tohoto fenoménu, a to včetně možností sociálních sítí. Dále je věnována pozornost reakcím, které sdílení gastronomických zážitků vyvolalo ve společnosti, a také souvisejícímu fenoménu, gastronomickému voyerismu. Poslední část teoretické části se pak věnuje motivaci ke sdílení …moreAbstract:
The thesis is concerned on phenomenon of sharing gastronomic experiences on social network sites. Theoretical part is describing this phenomenon including opportunities of social network sites. The attention is paid also on reactions that sharing of gastronomic experience has caused in the society. The attention is also paid to related phenomenon of gastronomic voyeurism. The last part of theoretical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 8. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o1wa9/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 8. 2015
- Supervisor: PhDr. Iva Zadražilová
- Reader: Mgr. Jan Zikuška
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Role of the social network sites in a migration process: Czechs and Slovaks in Australia Facebook group
Andrea Kakulidu -
Privacy and Self-Disclosure on Social Network Sites from the Perspective of European Children and Adolescents
Zuzana Očadlíková -
Is the popularity of social networking sites affecting formality in business communication? A case study of widespread usage of such social networking sites in a company in the Czech Republic
Barbora PLECHATÁ -
Impact of Social Network Sites on the English language
Monika ZAPLETALOVÁ -
Role food stylingu v současných stravovacích návycích
Kristýna Šteffelová -
Fenomén food bloggingu v českém prostředí
Kristýna Slezáková -
Fast Food Billboard Advertising: Discourse Analysis
Veronika Schmidtová -
Food styling jako součást marketingu
Lenka Maršálková