Pedagogical Translation: Possibilities of Using Translation of Subtitles in EFL – Bc. Eliška Kratochvílová
Bc. Eliška Kratochvílová
Diplomová práce
Pedagogical Translation: Possibilities of Using Translation of Subtitles in EFL
Pedagogical Translation: Possibilities of Using Translation of Subtitles in EFL
Anotace:
Diplomová práce se zabývá využitím didaktického překladu, konkrétně překladu titulků. Provádí výzkum mezi učiteli anglického jazyka na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií, který se zaměřuje na jejich názory týkající se potenciálních výhod a nevýhod této aktivity. Tyto názory jsou poté potvrzeny či vyvráceny na základě zkušeností těch učitelů, kteří překlad titulků ve své …víceAbstract:
The diploma thesis addresses the use of pedagogical translation, particularly the translation of subtitles. It carries out a research among English teachers at upper primary/lower secondary schools focusing on their opinions of what might be the advantages and disadvantages of using translation of subtitles in the classroom. These opinions are then affirmed or refuted based on the experience of teachers …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ipeaj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2017
- Vedoucí: Mgr. Martin Němec, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Tamara Váňová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová