Reklama na alkoholické nápoje a tabákové výrobky a její právní regulace – Martin Kotva
Martin Kotva
Master's thesis
Reklama na alkoholické nápoje a tabákové výrobky a její právní regulace
Advertising of alcoholic Beverages and Tobacco Products and its legal Regulation
Abstract:
Tato práce se zabývá právní regulací reklamy na alkoholické nápoje a tabákové výrobky v České republice. Cílem práce je zhodnotit současnou právní úpravu zejména z hlediska plnění společenských cílů, které vedly k přijetí této úpravy a odstranit zjištěné nedostatky. Práce přináší vymezení těchto společenských cílů, poskytuje přehled vývoje relevantní právní úpravy od roku 1989 a současnou právní úpravu …moreAbstract:
This thesis is devoted to the legal regulation of tobacco and alcohol advertising in the Czech Republic. This thesis aims to evaluate the current state of legal regulation, above all from the point of view of the degree of fulfillment of achieving the social targets which led to the passing of the current legal regulation and to eliminate ascertained deficiencies. This thesis sets out the social targets …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/44024
Thesis defence
- Date of defence: 5. 2. 2015
- Supervisor: Martin Boháček
- Reader: Jan Vavrečka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/44024
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company
Barbora BLAŽKOVÁ -
Změny spotřebitelského chování na trhu alkoholických nápojů ve vybraném regionu
Marek Sýkora -
Míra spotřeby alkoholických nápojů u profesionálních, semi-profesionálních a amatérských fotbalistů během soutěžního období.
Daniel URBIŠ -
Manuál pro tvorbu právně nezávadné reklamy na alkoholické nápoje a tabákové výrobky
Darja Balcárková -
Obal na alkoholické nápoje
Ondřej JIRÁSKA -
Regulace reklamy
Hana Zahrádková -
Etické aspekty reklamy na alkoholické nápoje z pohledu školních dětí
Zuzana Beranová