Mgr. Iveta Freibergová

Bachelor's thesis

Strukturovaná dramatická lekce jako prostředek k zmapování pohledu žáků ZŠ na agresivitu

Structured dramatic lesson as a tool for exploring the pupils' views on aggression
Abstract:
Bakalářská práce „Strukturovaná dramatická lekce jako prostředek ke zmapování pohledu žáků ZŠ na agresivitu” má za cíl zmapovat pohled žáků sedmých tříd na agresivní chování a doplnit tak již existující dříve uskutečněné výzkumy o rovinu dětského pohledu na tento jev. Práce popisuje, co si žáci představují pod slovem agresivita, jak se může agresivita projevovat a co vede agresora k tomuto patologickému …more
Abstract:
The bachelor thesis „Structured dramatic lesson as a tool for exploring the pupils‘ views on aggression“ describes the pupils‘ views on the aggressive behaviour. It also tries to add the child’s point of view to other researches dealing with that issue. The thesis describes what pupils think about the word aggression, how the aggression can be manifested, what the reason of the aggressor’s behaviour …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 5. 2011
  • Supervisor: MgA. Lenka Remsová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Radka Pavlíčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta