Bc. Kristýna Dvořáčková

Master's thesis

Influencer marketing

Influencer marketing
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá dopadem principů přesvědčování využívaných v influencerských sděleních na Instagramu na vnímání značky. V teoretické části jsou shrnuty klíčové poznatky o vnímání značek, influencer marketingu, Cialdiniho principech přesvědčování a reklamních a osobních apelech. V praktické části je provedena obsahová analýza realizovaných hloubkových rozhovorů s uživateli Instagramu …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the impact of principles of persuasion used in influencers' messages on Instagram on brand perception. The theoretical part summarizes the key findings on brand perception, influencer marketing, Cialdini’s principles of persuasion and advertising and personal appeals. The practical part is a content analysis of in-depth interviews with Instagram users aged 15-29, which …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2022
  • Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta