Mgr. Jan Glabazňa

Master's thesis

Proč nemáme stejnou funkční gramotnost?

Why we do not have the same functional literacy?
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce se věnuje funkční gramotnosti dospělých. Teoretická část zahrnuje vymezení funkční gramotnosti, její zdroje, důsledky a také prostředky rozvoje. Dále se práce zaměřuje na problematiku nerovného rozložení funkční gramotnosti v populaci. Záměrem práce je nalézt rozdíly ve specifikách životních drah osob se znaky nízké a vysoké úrovně funkční gramotnosti. Pro zjištění …more
Abstract:
This master thesis is focusing on the functional adult literacy. Its definition, sources, results and means of development are stated in the theoretical part. Furthermore, the issue of unequal distribution of the functional adult literacy in the population is described in the next part. The main goal of the thesis is to find differences in specific lifeways of persons with the low and high level of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2016
  • Supervisor: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta