Bc. Pavla Grimová

Master's thesis

Význam celoživotního učení pro jednotlivce i celou společnost

Importance of Lifelong Learning for Individuals and All the Society
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na význam celoživotního učení, a to nejen pro každého jednotlivce individuálně, ale také pro celou společnost komplexně. V teoretické části je charakterizováno celoživotní učení a jeho tři základní kategorie formální vzdělávání, neformální vzdělávání a informální učení, které prostupují počátečním vzděláváním, vzděláváním dospělých a vzděláváním seniorů. Je zdůrazněna úloha …more
Abstract:
The diploma work looks at the meaning of lifelong learning not only for each individual but for society as a whole. In the theoretical section lifelong learning is defined, as are its three basic categories formal education, nonformal education and informal learning which are interwoven with the beginning of education, adult education and senior citizen education. The role played by motivation in the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 11. 2015
Accessible from:: 20. 11. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: PaedDr. Libuše Mazánková, Dr.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Grimová, Pavla. Význam celoživotního učení pro jednotlivce i celou společnost. Brno, 2015. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 20.11.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 20. 11. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe