Společenská odpovědnost podniků. CSR jako udržitelný business model. – Lucie Hlaváčková
Lucie Hlaváčková
Master's thesis
Společenská odpovědnost podniků. CSR jako udržitelný business model.
Corporate social responsibility. CSR as a sustainable business model
Abstract:
Hlavní stať práce se skládá ze dvou částí. První, teoretická část práce se zaměřuje na CSR jako součást strategie firmy a jeho přímé i nepřímé ekonomické dopady s důrazem na navržení způsobů realizace CSR jako dlouhodobě udržitelného business modelu pomocí příkladů z praxe. V první části práce jsou rovněž navrženy způsoby realizace CSR ve vztahu ke klíčovým stakeholderům neboli zainteresovaným subjektům …moreAbstract:
The main body of the thesis consists of two parts. The first, theoretical part focuses on CSR as a part of company strategy and its direct and indirect economic impact with stress on suggesting ways of implementation of CSR as a business model sustainable in the long run using examples of best practices. The first part of the thesis also propounds ways of implementation of CSR in relation to key stakeholders …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 9. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/61642
Thesis defence
- Date of defence: 17. 9. 2013
- Supervisor: Dana Zadražilová
- Reader: Přemysl Průša
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/61642
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia