Zvládání náročných komunikačních situací ve třídě na 1. stupni základní školy – Mgr. Terezie Hoppová
Mgr. Terezie Hoppová
Master's thesis
Zvládání náročných komunikačních situací ve třídě na 1. stupni základní školy
Managing difficult communication situations in an elementary school classroom
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na komunikační dovednosti a komunikativní kompetence učitele na 1. stupni základní školy, a to v oblasti komunikačně náročnějších témat, která často nejsou součástí rámcového vzdělávacího programu, ale jsou důležitou součástí jak života učitelů, tak žáků, kteří jsou nám svěřeni. Práce se věnuje jak komunikaci jako kompetenci, kterou by měl disponovat každý učitel, tak pohledu …moreAbstract:
The diploma thesis is focused on the communication skills and communicative competences of the teacher at primary school, namely in the area of more demanding topics, which are often not part of the framework educational program, but are an important part of both the life of teachers and pupils entrusted to us. The thesis deals with both communication as a competence that every teacher should possess …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pvy9w/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2022
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Reader: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Networks in the European Union The enforcement of the Ecodesign directive: a case study
Jip Werner -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová