Kognitivní a nonkognitivní komponenty procesu autoregulace učení žáků – Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
Doctoral thesis
Kognitivní a nonkognitivní komponenty procesu autoregulace učení žáků
Cognitive and noncognitive components of pupil's self-regulated learning process
Abstract:
Disertační práce se zabývá problematikou autoregulace učení žáků jako východiska pro rozvoj celoživotního učení. Podává přehled současných modelů autoregulace učení a objasňuje teoretické přístupy, ze kterých tyto modely vycházejí. Vysvětluje spojitost kognitivních a nonkognitivních složek procesu autoregulace učení, stejně jako vnitřních a vnějších faktorů, které hrají důležitou roli při rozvoji autoregulace …moreAbstract:
The present dissertation thesis deals with problems of pupils´ self-regulated learning process as a ground for life-long learning process development. It outlines the current models of self-regulated learning processes and explains theoretical approaches on which these models are based. The dissertation explains relations between cognitive and noncognitive components of self-regulated learning, and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 8. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gqkjo/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 9. 2010
- Supervisor: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
- Reader: prof. PhDr. Bronislava Kasáčová, CSc., prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HRBÁČKOVÁ, Karla. \textit{Kognitivní a nonkognitivní komponenty procesu autoregulace učení žáků}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2010. Available from: https://theses.cz/id/6tv4at/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Školní neúspěšnost pohledem žáků mladšího školního věku a jejich rodičů na vybrané základní škole
Klára Gottvaldová -
Rozvoj hudebnosti žáků mladšího školního věku s využitím hry na zobcovou sopránovou flétnu
Klára Běhanová -
Vývoj sebehodnocení v průběhu jednoho roku u žáků mladšího školního věku
Gabriela Pilátová -
Emoce žáků mladšího školního věku
Tereza Vodičková -
Vliv šachové hry na rozvoj myšlení a učení žáků mladšího školního věku
Simona Suchomelová -
Problematika koktavosti u žáků mladšího školního věku
Denisa Krajsová -
Pohybové aktivity pro nácvik chování žáků mladšího školního věku v mimořádných situacích způsobených říší hub, rostlin a živočichů
Helena Macholánová -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková