Alexej Fedorenko

Bachelor's thesis

Vývoj 2D platformeru v OpenGL

Development of 2D platformer in OpenGL
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na vývoj herního enginu využívajícího OpenGL 3.3 a demonstrační hry v žánru platformer ve stylu pixel art. Bakalářská práce je rozdělena je na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje základům počítačové grafiky, grafickému API OpenGL, technologiím použitým v praktické části a srovnání demonstrační hry s konkurenčními řešeními. Praktická část obsahuje specifikaci …more
Abstract:
The bachelor's thesis focuses on developing a game engine using OpenGL 3.3 and a pixel art platformer game. It's divided into theoretical and practical sections. The theoretical part covers computer graphics basics, OpenGL API, and technologies used in the practical part, and a comparison of the demonstrative game with competing solutions. The practical part includes specification and analysis of requirements …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Renata Janošcová, Ph.D.
  • Reader: doc. RNDr. Jan Lánský, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní