Návštěvnost regionů EU v datech digitálních platforem – Bc. Barbora Homolková
Bc. Barbora Homolková
Bachelor's thesis
Návštěvnost regionů EU v datech digitálních platforem
Visits to EU regions in digital platform data
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou návštěvnosti regionů EU v datech digitálních platforem, které jako experimentální statistická data poskytuje Eurostat. Teoretická část definuje problematiku měření návštěvnosti a dále se zabývá sdílenou ekonomiku. V praktické části jsou analyzována data z digitálních platforem, včetně metodiky zpracování těchto dat a jejich porovnání. Závěrečná část práce se věnuje zhodnocení …moreAbstract:
This thesis focuses on the analysis of the visitation of EU regions in the data of digital platforms, which are provided as experimental statistics by Eurostat. The theoretical part defines the issue of visitor measurement and further explores the shared economy. In the practical part, data from digital platforms are analyzed, including the methodology used to process these data and their comparison …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h522i/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Martin Šauer, Ph.D.
- Reader: doc. RNDr. Jiří Vystoupil, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Regional Development and Tourism / Regional Development and Tourism
Theses on a related topic
-
The effect of preregistration on the replicability of psychological experimental studies
Adam Szturc -
Sharing economy a její role v japonské ekonomice
Michaela BLAHUŠOVÁ -
Sharing Economy: Behaviour of Generation Y
Kanchana Madhumali Kodikara -
Development of Sharing Economy in China
Jinzi Zhai -
Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers
Yelyzaveta Strelbytska -
Barriers and drivers to the sharing economy from the customer perspective
Ogulcan Uçar -
The Sharing Economy: behaviour of young consumers
Alfredo Mantovani Escalante -
Sharing economy, its characteristics, and how it affects the labor market
Chenyi Yang