Strukturované drama jako prostředek evangelizace – Bc. Marie Teodora NOVÁKOVÁ
Bc. Marie Teodora NOVÁKOVÁ
Bachelor's thesis
Strukturované drama jako prostředek evangelizace
Structured drama as instrumentality of evangelization
Abstract:
Bakalářská práce "Strukturované drama jako prostředek evangelizace" se v teoretické části zabývá vysvětlením pojmů strukturované drama, jeho historický vývoj, evangelizace, katecheze, podobenství. Praktická část se zaměřuje na kvalitativní výzkumné šetření. Tato část obsahuje popis sběru dat, tři výzkumná šetření, jejich vzájemné porovnání. Nechybí diskuze, ve které je nastíněna využitelnost strukturovaného …moreAbstract:
Bachelor theses "Structured drama as a instrumentality of evangelization" deals with explanation of concepts "structured drama, historical progression, evangelization, catechesis, parable in theoretical part. Practical part deals with qualitative research. This part contains describtion of data collection, three researches, their mutual comparision. There is a discusse in which is outlined usability …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2015
Accessible from:: 23. 4. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Martin Dominik Polínek, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
NOVÁKOVÁ, Marie Teodora. Strukturované drama jako prostředek evangelizace. Olomouc, 2015. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 23.4.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 23. 4. 2015 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Needs Pedagogy / Special Education - Dramatherapy
Theses on a related topic
-
Drama ve výuce anglického jazyka
Romana Hoferková -
Teaching English to High School Students through Structured Drama
Renáta Ježová -
Drama and Drama Techniques in the Context of Teaching English to Adults
Jana Hrdličková -
Dramatický workshop ve výuce anglického jazyka
Natálie Janíčková -
Utilization of drama techniques in motivating EFL students to read English course-book texts
Michal Prchlík -
Dramatická výchova jako pomocník ve výuce vlastivědy ve 4.třídě
Monika LACMAN MINAŘÍKOVÁ -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Školní drama jako prostředek výuky ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět: Příchod věrozvěstů na Velkou Moravu
Tereza ŠŮHOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights