Párování českých červených vín se staročeskými pokrmy jako metoda upsellingu – Bc. Tomáš Kropáček
Bc. Tomáš Kropáček
Bachelor's thesis
Párování českých červených vín se staročeskými pokrmy jako metoda upsellingu
Pairing of Czech Red Wines with Old Czech Dishes as an Upselling Method
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabýva oblastí gastronomie. Jedná se o párování českých červených vín se staročeskými pokrmy s využitím upsellingové metody. V práci se objevují informace o červených vínech a modrých odrůdách révy vinné, historii staročeské gastronomie a principu upsellingu.Abstract:
This bachelor's thesis deals with the field of gastronomy. It focuses on pairing Czech red wines with traditional Czech dishes using the upselling method. The thesis includes information about red wines and blue grape varieties, the history of traditional Czech gastronomy, and the principles of upselling.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 6. 2024
Identifier:
https://is.ucp.cz/th/a9vfa/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 9. 2024
- Supervisor: Ing. Jiří Zelený, Ph.D.
- Reader: Ing. Zbyněk Vinš
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Bachelor programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Hospitality Management
Theses on a related topic
-
Současné trendy v konzumaci vín ve vztahu k jejich párování s pokrmy
Veronika Drugová -
Víno ve spojitosti s enogastronomií
Nikola Štěpánková -
Víno jako součást kreativní gastronomie z hlediska analýzy vhodných kombinacích vín s pokrmy
Eva BARTÁČKOVÁ -
Výrobní linky na přípravu červeného vína
Adam Sklenička -
Import révového vína z Moldávie do České republiky
Natálie Gospodinova -
Upselling a Cross-selling sportovního centra
Filip Fleischmann