Rytmická gramotnost jako předpoklad hudební zralosti. Rytmická cvičení pro ZŠ a SŠ – Bc. Jan Podlena
Bc. Jan Podlena
Master's thesis
Rytmická gramotnost jako předpoklad hudební zralosti. Rytmická cvičení pro ZŠ a SŠ
Rhythmic Abilities as a Prerequisite for Musical Maturity. Rhythm Exercises in Musical Education in Primary and High Schools
Abstract:
Tato práce se zabývá fenoménem rytmu a jeho komplikovaným postavením v rámci hudby, hudební psychologie a hudební pedagogiky. V tomto kontextu je reflektována problematika ontogeneze termínu „rytmus“ a základní zákonitosti rytmických jevů v hudební struktuře i mimo ni. Následně jsou zmíněny jednotlivé dispozice a mechanismy percepce rytmu a nástroje kultivace rytmického cítění v hudebně výchovné praxi …moreAbstract:
This thesis operates with the phenomenon of rhythm and its complicated position within music, music psychology and music pedagogy. In the first part, the ontogeny of the term rhythm and the basic patterns of rhythmic phenomena in or out of a musical structure are described in the context of above mentioned disciplines. Second part of the thesis concentrates on dispositions and mechanisms of rhythm …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ynqbl/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Jan Špaček
- Reader: prof. PhDr. Lubomír Spurný, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education
Theses on a related topic
-
Rytmické hudební nástroje napříč kontinenty jako téma projektového vyučování v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Helena BRZÁKOVÁ -
Rytmické činnosti ve výuce hudební výchovy na II. stupni základních škol a nižším stupni gymnázií
Darina Lukášová -
Rytmické činnosti v hudební výchově na 1. stupni základních škol
Stella TEDESCO -
Komparace rytmické percepce a rytmické realizace
Jana Dohnalová -
Metrum a rytmus v českém verši: Experimentální analýza veršů Ivana Blatného
Dominik Bárt -
Tempo a rytmus ve vybraných inscenacích Jana Mikuláška a Vladimíra Morávka
Gabriela Krečmerová -
Závádzanie pozície sexuálneho doverníka v organizácii Rytmus - od klienta k občanovi, o.p.s.
Dorota Smiešková -
Vliv chůze na cirkadiánní rytmus u osob vyššího věku
Aneta DRÁBKOVÁ