Bc. Iryna Staieva

Bachelor's thesis

Franchising jako strategie vstupu na trh

Franchising as a market entry strategy
Abstract:
V teoretické části své práce vysvětlím různé formy a strategii vstupu na nové trhy, vyhodnotím franchising a jeho charakteristiky. Ve stejné části provedu rozbor právních aspektů a specifik franchisingu na území České republiky. V praktické části své práce provedu analýzu franchisingu jako strategii vstupu na nový trh na příkladu trhu horkých nápojů České republiky, rozberu franchisingové koncepty …more
Abstract:
In theoretical part of my dissertation, I will describe different forms and market entry strategies, evaluate franchising and his characters. In the same part I will analyze the legal aspects and the specifics of franchising in the territory of the Czech Republic. In the practical part of my dissertation I will analyze franchising as a market entry strategy for example hot drinks' market in the Czech …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 11. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 1. 2018
  • Supervisor: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc.
  • Reader: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Bachelor programme / field:
Gastronomy, Hotel Management and Tourism / Hospitality Management (Study in Czech)