Grammar Games and Practice Activities at Secondary School Level – Bc. Kateřina Váchová
Bc. Kateřina Váchová
Bachelor's thesis
Grammar Games and Practice Activities at Secondary School Level
Grammar Games and Practice Activities at Secondary School Level
Abstract:
Tato práce se zabývá použitím her a různých typů cvičení zaměřených na gramatiku ve výuce anglického jazyka na střední škole. Teoretická část zkoumá stručně koncept gramatiky a její funkci, hry a aktivity v jazykové výuce. Praktická část nabízí popis vybraných typů her i aktivit a vyhodnocuje jejich efektivitu na žácích Střední Průmyslové školy ve Vsetíně. V neposlední řadě také prezentuje vyhodnocení …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the usage of games and various types of practice activities focused on grammar in English lessons at a secondary school. The theoretical part researches the concept of grammar and its function, games and practice activities in language teaching. The practical part offers a description of selected types of games or practice activities and evaluates their effectiveness …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2020
Identifier:
https://is.slu.cz/th/a7v8a/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Lenka Jašková
- Reader: Mgr. Marie Machničová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VÁCHOVÁ, Kateřina. \textit{Grammar Games and Practice Activities at Secondary School Level}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Philosophy and Science in Opava. 2020. Available from: https://theses.cz/id/71l0xx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / field:
Philology / English for Teachers
Theses on a related topic
-
Didaktická hra jako součást gymnaziálního geografického vzdělávání
Kateřina Zagatová -
The use of L1 in a language teaching context by non-native language teachers
Martina Searles -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Význam zahraničních výjezdů žáků základních škol pro rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Německý jazyk jako další cizí jazyk.
Štěpánka Fráňová -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková