Jana Dobošová
Bachelor's thesis
Víno v gastronómii a cestovnom ruchu Slovenska
Víno v gastronómii a cestovnom ruchu Slovenska
Abstract:
Nosným tématem této bakalářské práce je víno jako jeden z motivů účasti na cestovním ruchu Slovenska a také pozice vína ve slovenské gastronomii. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část se zabývá vínem ve spojení s kulturou a jeho historií. Druhá část práce je věnována současnému stavu vinohradnictví a vinařství na Slovensku, třetí část pak popisuje současný stav vinařské turistiky - enoturistiky …moreAbstract:
The thesis deals with wine as with the target of travelling in Slovakia and it focusses also on the position of this beverage in Slovak gastronomy. The work is divided into three main parts. The first one is dedicated to wine in connection with culture, gastronomy and tourism. The second part of the thesis is focussed on the current situation of viniculture in Slovakia and the last part describes the …moreAbstract:
Nosnou témou tejto bakalárskej práce je víno ako jeden z motívov cestovného ruchu Slovenska a tiež pozícia vína v slovenskej gastronómii. Práca je rozdelená do troch hlavných častí. Prvá časť sa zaoberá vínom v spojení s kultúrou, gastronómiou a turizmom. Druhá časť práce je venovaná súčasnému stavu vinohradníctva a vinárstva na Slovensku, tretia časť popisuje súčasný stav vinárskej turistiky - enoturistiky …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 10. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/25611
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2011
- Supervisor: Lena Mlejnková
- Reader: Martin Vaško
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/25611
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Cestovní ruch a regionální rozvoj
Theses on a related topic
-
Analýza významu enoturistiky pre vinohradníctvo a vinárstvo Slovenskej republiky
Jana Dobošová -
Brand analysis of Barefoot Wine
Valerie Cibulková -
Wine and Wine Production from the Marketing Point of View
Anna Malakhova -
Communication strategies for selling wine on–line
Tomáš Pelikán -
Víno a párovanie vína s jedlom
Jakub Košút -
Pozice wine sommeliera ve vinotéce
Tomáš Ventruba