Bc. Hana Roubíková
Bachelor's thesis
Svoboda projevu a politický extremismus
Freedom of speech and political extremism
Abstract:
Tato práce je zaměřena na popis svobody projevu a práva na ochranu osobnosti s podrobnou analýzou, kdy může dojít ke kolizi těchto demokratickým státem garantovaných práv a svobod. Dále se v této práci zabývám vlivem extremistických skupin na život „běžného“ občana. První část práce je věnována právnímu zakotvení svobody projevu, ochraně osobnostních práv a jejich možnému omezení. Blíže pojednávám …moreAbstract:
This thesis is focused on description of freedom of speech and personal rights of individuals, with detailed analysis of possible collision between these rights and freedoms guaranteed by democratic state. Furthermore, this work deals with the influence of extremist groups in the ordinary citizen’s life. The first part of the thesis describes legal grounds of freedom of speech and personal rights of …moreKeywords
Svoboda projevu ochrana osobnosti jednotlivců politický extremismus marketingové nástroje extremismu extremismus na internetu organizace proti extremismu. Freedom of speech personal right of individuals political extremism marketing tools used by extremists extremism on Internet organization against extremism.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/e5b1m/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2012
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jan Hrubeš, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
An Analysis of Marketing Communication of Amnesty International
Leila Butskhrikidze -
Online marketing communication and Consumer behavior at Dhathri Ayurveda Pvt. Ltd.
Visakh Raj -
Forms and functions of speech acts in marketing and intercultural communication and their impact on corporate marketing communication results
Mariya Belozyorova -
Implementation of the Digital Marketing Plan of a travel agency
Lalita Berikbaeva -
Ochrana osobnosti ve vybraných oblastech při poskytování zdravotní péče
Sára Brabencová -
Ochrana osobnosti - normy a limity jejich aplikace
Marek Votava -
Ochrana osobnosti v hromadných sdělovacích prostředcích
Tereza MICHALOVÁ -
Působení extremistických skupin na internetu
Jiří Matisek