Kateřina Studená

Master's thesis

Čtenářská gramotnost žáků primární školy v návaznosti na aktuální kurikulum

Reading Literacy in Connection to the Current Curriculum in Primary Education
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na výzkum čtenářské gramotnosti žáků v kontextu požadavků aktuálního kurikula. Cílem diplomové práce je zjistit míru úspěšnosti žáků v očekávaných výstupech zaměřených na čtenářskou gramotnost. V teoretické části práce jsou uvedena teoretická východiska pojmu čtenářské gramotnosti a aktuálního kurikula pro Českou republiku. V praktické části práce je zpracován kvantitativně …more
Abstract:
The diploma thesis focuses on the research of reading literacy of pupils in the context of the current curriculum requirements. The diploma thesis aims to determine the level of pupils' success in the expected outcomes focused on reading literacy. The theoretical part of the thesis presents the theoretical background of the concept of reading literacy and the current curriculum for the Czech Republic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Martina Fasnerová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Studená, Kateřina. Čtenářská gramotnost žáků primární školy v návaznosti na aktuální kurikulum. Zlín, 2024. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe