Vhodnost využití marketingových trendů na příkladu fenoménu twerku – Kateřina Hellebrandová
Kateřina Hellebrandová
Master's thesis
Vhodnost využití marketingových trendů na příkladu fenoménu twerku
The applicability of marketing trends and its exemplification on the phenomenon of twerk
Abstract:
Teoretická část práce popisuje marketing v oblasti kultury, konkrétně tance, a definuje specifika dnešního internetového světa. Zaměřuje se na nástroje a nejvýznamnější aspekty aktuální marketingové praxe a také na tanec twerk, u kterého zkoumá historii, současnost i důvody, proč se stal celosvětovou senzací. Praktická část se potom podrobně věnuje analýze třech uměleckých subjektů - tanečnice Anety …moreAbstract:
The theoretical part of this thesis describes marketing in the field of culture, particularly dance, and it defines today's Internet world. It focuses on the tools and the most important aspects of current marketing practices. It also defines the dance 'twerk' examining its history, present and also the reasons why it became an international sensation. The practical part is then devoted to a detailed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/48790
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2016
- Supervisor: Václav Riedlbauch
- Reader: Václav Janeček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/48790
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Sexism in Advertising for the Hospitality Industry
Anastasiya Morozova -
Sexismus a genderové rozdíly v reklamě
Marie Martinů -
Sexism in advertising
Malika Tursun -
Sexismus v reklamě
Hana Čmakalová -
Sexismus a genderové rozdíly v reklamě
Denisa Veselá -
Exploatace ženského těla v reklamě: sexismus jako marketingový nástroj
Anna-Maria Zwyrtková -
Street Dance, tanec bez hranic
Jana Šrytrová -
PONEC - divadlo pro tanec
Lenka Sobotková