Kateřina Hellebrandová

Master's thesis

Vhodnost využití marketingových trendů na příkladu fenoménu twerku

The applicability of marketing trends and its exemplification on the phenomenon of twerk
Abstract:
Teoretická část práce popisuje marketing v oblasti kultury, konkrétně tance, a definuje specifika dnešního internetového světa. Zaměřuje se na nástroje a nejvýznamnější aspekty aktuální marketingové praxe a také na tanec twerk, u kterého zkoumá historii, současnost i důvody, proč se stal celosvětovou senzací. Praktická část se potom podrobně věnuje analýze třech uměleckých subjektů - tanečnice Anety …more
Abstract:
The theoretical part of this thesis describes marketing in the field of culture, particularly dance, and it defines today's Internet world. It focuses on the tools and the most important aspects of current marketing practices. It also defines the dance 'twerk' examining its history, present and also the reasons why it became an international sensation. The practical part is then devoted to a detailed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2016
  • Supervisor: Václav Riedlbauch
  • Reader: Václav Janeček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/48790

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management