Některé determinanty školní aktivity a úspěšnosti žáka – PhDr. Mgr. Jiří Musil, Ph.D.
PhDr. Mgr. Jiří Musil, Ph.D.
Disertační práce
Některé determinanty školní aktivity a úspěšnosti žáka
Some Determinants of Pupil’s School Activity and Successfulness
Anotace:
Neustálé společenské změny vedou k rozvoji pracovní, mravní výchovy, k vývoji osobnostních rysů, a tím nutně i ke změnám v oblasti vzdělání. Učí žáky jak systematičnosti, tak objektivnímu hodnocení výsledků práce. Jednotlivé předměty pak svým obsahem přispívají k celkové orientaci. Pochopení důležitosti „vzdělání“ prohlubuje pozitivní vztah k jednotlivým předmětovým oblastem. Jasné vyjadřování a přesný …víceAbstract:
The education contributes generally to working, moral upbringing and to the development of personage traits. It teaches the pupils the orderliness and the objective evaluation of their work. Separate subjects contributes with their content to orientation of the pupil. The understanding of the importance of the education deepens a positive relation to separate subjects. An obvious expression and an …víceKlíčová slova
Školská a profesní praxe vzdělání motivace výkonnost úspěch školní práce vzdělávací teorie výchovné vzdělání sociální determinace vzdělávací vývoj profesní příprava výchovně-vzdělávací proces společnost a vzdělání cílevědomost samostatnost prostředí vzdělání. Educational and vocational profession education motivation productivity success schoolwork educational theory pedagogical education social determination educational development vocational training pedagogic-educational process society and education purposefulness independence educational surrounding.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 9. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/skmou/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 11. 2009
- Vedoucí: prof. RNDr. Jan Chvalina, DrSc.
- Oponent: prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc., doc. PhDr. Bohumil Novák, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Pedagogika / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Sloučení příspěvkových organizací a jeho dopady na účetnictví a hospodaření
Hana Kaňoková -
Prediktory depresivity u českých a slovenských transgender a nebinárních lidí
Tereza Doležalová -
Poslání a vliv Lidové konzervatoře a Múzické školy Ostrava na život a volný čas žáků a absolventů se zaměřením na handicapované jedince
Bára NAVRÁTILOVÁ -
Marcela Zemanová, František Thun-Hohenstein (1809-1870). Biografie šlechtice v kontextu proměn společnosti 19. století. Předkládaná disertační práce je první ucelenou biografií hraběte Františka Thun-Hohensteina (1809-1870), jednoho z nejdůležitějších představitelů českého uměleckého života 2. třetiny 19. století. Práce sleduje dva hlavní okruhy zájmu. Prvním je Thunova soukromá sféra, kde se zabývá jeho dětstvím, výchovou, vzděláním a cestováním v kontextu rodinných strategií. Nejdůležitějším momentem je pak Thunův mesaliační sňatek.který uzavřel roku 1846 a jehož následkem pozbyl jako prvorozený dědické právo na rodinný fideikomis.Druhou linií, kterou práce sleduje, je veřejné působení Františka Thuna. Jsou zmíněny Thunovy aktivity v sociální a filantropické oblasti a jeho politická kariéra v době předbřeznové a během revoluce roku 1848. Největší pozornost však autorka věnuje Thunově činnosti v oblasti výtvarného umění a památkové péče.
Marcela ZEMANOVÁ -
Inclusive education and its impact on the society and students who are blind and visually impaired: A survey of Nigeria
James Eburikure OLAYI -
Education, Society and Coming of Age in Ken Loach's "Kes"
Eliška Čapková -
Perception of the Swedish education system by African immigrant children and youth
Anthonia Imuetinyanosa Kachie-ogoke -
Sociální a psychologická determinace trestné činnosti
Radmila Fleišerová