Bc. Alena Hejnová

Master's thesis

Segmentace autoservisů podle jejich potřeb a požadavků na spolupráci s výrobci a distributory autoolejů

Segmentation of car service stations according to their needs and requirements for cooperation with manufacturers and distributors of car oils
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou segmentace B2B trhů, konkrétně pak segmentací autoservisů podle jejich náhledu na potřebnost různé míry spolupráce s výrobci a distributory autoolejů. V teoretické části je na základě rešerše odborné literatury vysvětlena podstata segmentace trhu a její výhody a nevýhody a dále je teoreticky popsán samotný proces segmentace trhu se zaměřením na specifika průmyslových …more
Abstract:
The object of the dissertation thesis is segmentation B2B markets, specificaly segmentation of car service stations according to their need for the level of cooperation with manufacturers and distributors of car oils. Based on specialized publications recherche there is explanation of the essence of market segmentation and its advantages and disadvantages in the theoretical part. There is also a theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2016
  • Supervisor: Ing. Martina Jelínková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hejnová, Alena. Segmentace autoservisů podle jejich potřeb a požadavků na spolupráci s výrobci a distributory autoolejů. Pardubice, 2016. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta chemicko-technologická

University of Pardubice

Faculty of Chemical Technology

Master programme / field:
Chemical and Process Engineering / Economy and Management of Chemical and Food Industry