Proces likvidace společnosti z účetního a daňového hlediska – Bc. Gabriela Michalová
Bc. Gabriela Michalová
Bachelor's thesis
Proces likvidace společnosti z účetního a daňového hlediska
A company liquidation under the accounting and taxation matters
Abstract:
Předmětem bakalářské práce „Proces likvidace společnosti z účetního a daňového hlediska“ je identifikace problematických míst v průběhu procesu likvidace vybrané společnosti s ručením omezeným, a to převážně z účetního a daňového hlediska, za současné právní úpravy a jejich komparace s právní úpravou platnou před 1. 1. 2014. A následně případné navržení nápravných opatření, bude-li to možné, včetně …moreAbstract:
The aim of this bachelor's thesis called "A company liquidation under the accounting and taxation matters " is to identify difficulties throughout the process of liquidation of a Ltd company from the accounting and tax point of view regarding current legislation and its comparison with legislation valid before 1st January 2014. The other objective is to propose a possible corrective action including …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/efoxj/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2016
- Supervisor: Ing. Petr Valouch, Ph.D.
- Reader: Ing. Michaela Jurová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MICHALOVÁ, Gabriela. \textit{Proces likvidace společnosti z účetního a daňového hlediska}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2016. Available from: https://theses.cz/id/7d5ac2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Finance and Accounting / Finance
Theses on a related topic
-
The role of socio-cultural factors of a selected country for developing marketing communication tools of a selected company: A case study
Barbora Flegelová -
Internal controls as a tool of effective corporate governance: impact of implementation of a set of internal controls on financial performance of the business. Evidence from Cameroon
Foreke Azonwoh -
Evaluation of the Reliability of the Company and Suggestion of Optimal Way of Financing
Zhilan Xie -
Factors influencing the success of a company in a selected market
Pavel Vedmanov -
Factors influencing the success of a company in a selected market
Alibek Orazbay -
A case study of a company: A strategic turn-key cost-saving marketing solution
Valeriia Malaia -
CSR as a competitive advantage of a company
Cristian Elihu Cantu Cantu -
Marketing communications management of a confectionery company in the context of the Covid-19 pandemic
Anna Klimenko