Alina Sosnytska

Bachelor's thesis

Vliv trendu udržitelnosti na marketingovou komunikaci a spotřebitelské chování

The influence of the sustainability trend on marketing communication and consumer behavior
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá udržitelným rozvojem, který se skládá ze současné podpory sociálního, environmentálního a ekonomického pilíře. Cílem práce je zhodnotit, jak koncept udržitelnosti proniká do marketingových strategií a mění chování spotřebitele a na základě vlastního dotazníkového šetření zjistit, jaké povědomí má český spotřebitel o udržitelném rozvoji a jeho cílech a jaké faktory motivují …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with sustainable development, which can be achieved by simultaneous support of social, environmental and economic pillars. The aim of the thesis is to evaluate how the concept of sustainability penetrates marketing strategies and changes consumer behavior and based on a questionnaire survey find out if Czech consumers are aware of sustainable development and its goals and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 1. 2022
  • Supervisor: Jiří Zeman
  • Reader: Veronika Mokrejšová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85067