Pojetí Shakespearova Hamleta českými divadelními scénami – Veronika BARVÍKOVÁ
Veronika BARVÍKOVÁ
Bakalářská práce
Pojetí Shakespearova Hamleta českými divadelními scénami
Conception of Shakespeare´s Hamlet by Czech theater scenes
Anotace:
Cílem této bakalářské práce je rozbor a komparace tří inscenací Hamleta dramatika Williama Shakespeara v podání klasických i alternativních divadelních scén. Předmětem práce je tragédie Hamlet. U každé inscenace je nastíněna charakteristika jednotlivých složek inscenace (překlad, režie, scénografie, scénická hudba, kostýmní výprava), postav a motivů. V komparativní části se pak porovnává celkové pojetí …víceAbstract:
The aim of this thesis is to analyze and compare three productions of William Shakespeare´s Hamlet performed by classical and alternative theaters. The subject of the thesis is the tragedy Hamlet. For each production is outlined characteristics of individual components of production (translation, directing, stage design, music, costume design), characters, and themes. The comparative section then compares …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 8. 2012
Zveřejnit od: 21. 8. 2012
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Lenka Pořízková
Citační záznam
Jak správně citovat práci
BARVÍKOVÁ, Veronika. Pojetí Shakespearova Hamleta českými divadelními scénami. Olomouc, 2012. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 21.8.2012
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 21. 8. 2012 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Česká filologie se zaměřením na editorskou práci ve sdělovacích prostředcích
Práce na příbuzné téma
-
IDIOT: tři české inscenace Dostojevského románu (Divadlo Petra Bezruče, Divadlo Husa na provázku, Dejvické divadlo)
Tereza Říhová -
Divadlo z pohledu kulturní geografie s případovou studíí Divadla Petra Bezruče a Ostravy
Pavlína Gottfriedová -
Evžen Oněgin - dvě scénické podoby (Klicperovo divadlo a Divadlo Petra Bezruče)
Zdeňka MALÍNSKÁ -
Výzkum diváka Divadla Petra Bezruče
Kamila Hladíková -
Profesionální inscenace jako východisko pro divadelní výchovu a vzdělávání na příkladu inscenace Maryša Divadla Petra Bezruče
Marie Klemensová -
Divadlo Petra Bezruče v letech 1959 -1965
Gabriela Krečmerová -
Divadelní adaptace Dumasova románu Tři mušketýři v Divadle Petra Bezruče v Ostravě.
Petra ZEGZULKOVÁ -
Herectví Lukáše Melníka v Divadle Petra Bezruče
Petra PÁNKOVÁ
Název
Vložil
Vloženo
Práva