Ing. Ondřej Hněvkovský
Master's thesis
SWOT analýza firmy
SWOT analysis of the company
Abstract:
Tématem této diplomové práce je SWOT analýza firmy, tedy analýza silných a slabých stránek firmy, příležitostí a hrozeb působících na firmu z vnějšího okolí. SWOT analýza je významnou součástí analýzy situační, poskytuje souhrnný přehled o možnostech zkoumaného subjektu na základě výstupů z ostatních analýz, jako jsou například STEEP analýza, analýza Porterových pěti sil nebo finanční analýza. Těmito …moreAbstract:
The aim of this work is to provide SWOT analysis of the firm. SWOT analysis consists of considering strengths, weaknesses, opportunities, and threats relevant to the firm. It is also an important part of situational analysis. Moreover, it takes into account outputs of other relevant analysis; such as STEEP analysis, financial analysis, and Porter´s five forces analysis. These topics, besides many more …moreKeywords
Marketingové řízení marketingový výzkum marketingový plán SWOT analýza silné stránky slabé stránky příležitosti hrozby produkt cena distribuce propagace. Marketing management marketing research marketing plan SWOT analysis strenghts weknesses opportunities threats product price distribution promotion.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/sjkhe/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2012
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: PhDr. Petr Váňa
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing communications management of a confectionery company in the context of the Covid-19 pandemic
Anna Klimenko -
Výkonnostní online marketing v event managementu
Jiří Skala -
Marketingové řízení ve vybrané výrobní firmě
Michaela Koktavá -
Marketingové řízení včetně projektové studie
Anna Kaiserová -
Strategické marketingové řízení velkého podniku
Adam Kopřiva -
Strategické marketingové řízení malého podniku
Věra Tkáčová -
Úloha marketingové komunikace v marketingovém řízení města a obce
Alexey Makarov -
Marketingové řízení ve vybrané výrobní firmě
Eva Čápová