Kavárny v pramenu brněnských adresářů – zkoumání jejich vývoje a využití ve výuce na středních školách – Bc. Terezie Cajzlová
Bc. Terezie Cajzlová
Diplomová práce
Kavárny v pramenu brněnských adresářů – zkoumání jejich vývoje a využití ve výuce na středních školách
Coffeehouses in the source of Brno's address books – research of their development and their use in teaching at high school
Anotace:
Tato magisterská práce se zabývá kavárnami v pramenu brněnských adresářů, zkoumá vývoj jejich počtu, způsobu zápisu v adresářích a porovnává jejich lokaci v dobových mapách. Zároveň popisuje i pramen adresářů a zkoumá jeho obsah, struk-turu a historickou relevanci. Druhá část práce se zabývá využitím pramene adresářů ve výuce, popisuje plán hodiny a následnou reflexi.Abstract:
This master's thesis looks at coffeehouses in the source of Brno’s address books, examines the evolution of their number, how they are written in directories and compares their location in period maps. It also describes the source of address books and examines its contents, structure and historical relevance. The second part of the thesis deals with the use of the source address books in teaching and …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 2. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ctujz/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 9. 2024
- Vedoucí: Mgr. Jiří Němec, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Ondřej Haváč, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
CAJZLOVÁ, Terezie. \textit{Kavárny v pramenu brněnských adresářů – zkoumání jejich vývoje a využití ve výuce na středních školách}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/7mm57d/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství historie pro střední školy / Učitelství historie pro střední školy