Bc. Tim Kutil
Bachelor's thesis
Sociální marketing
Social Marketing
Abstract:
Sociální marketing využívá reklamy jako na prostředek boje za dobrou věc. Vychází z předpokladu, že pokud reklama umí přimět lidi k nákupu zboží, dokáže také změnit jejich chování. Sociální – nekomerční marketing na rozdíl od komerčního marketingu nenabízí produkty a služby, ale propaguje sociální hodnoty. Sociální marketing je specifická oblast marketingu, kde je obzvláště důležité promyšleně připravit …moreAbstract:
Social marketing is used in advertising as a medium of fight for a good cause. It assumes that if advertising can induce people to buy goods, it can also influence their behaviors. Social (non-commercial) marketing, unlike commercial marketing, does not offer products and services but promotes social values. Social marketing is a specific marketing area where it is especially important to elaborate …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2018
Identifier:
https://is.vsh.cz/th/bnkor/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2018
- Supervisor: PhDr. Marek Merhaut, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Gastronomy, Hotel Management and Tourism / Hospitality Management (Study in Czech)
Theses on a related topic
-
Influencer marketing "for social good": Využití influencerů neziskovými organizacemi
Sára Černá -
Nestátní neziskové organizace - jejich místo v rozvoji občanské společnosti se zaměřením na vybranou neziskovou organizaci
Karolína Lančová -
Analýza vlivu marketingové kampaně neziskové organizace na nákupní chování spotřebitelů
Lenka Folwarczná -
Možnosti neziskové organizace Semiramis při primární prevenci na základních školách
Lucie Mrázová -
Primární prevence rizikového chování v práci neziskové organizace regionu Chomutovsko
Eva Potůčková -
Spokojenost zaměstnanců vybrané neziskové organizace s vybranými faktory pracovní spokojenosti
Gabriela Richterová -
Marketing vybrané neziskové organizace
Natálie Brustmannová -
Social advertising and its impact on consumer and citizenship behaviour
Veronika Shipilova