Bc. Tim Kutil

Bachelor's thesis

Sociální marketing

Social Marketing
Abstract:
Sociální marketing využívá reklamy jako na prostředek boje za dobrou věc. Vychází z předpokladu, že pokud reklama umí přimět lidi k nákupu zboží, dokáže také změnit jejich chování. Sociální – nekomerční marketing na rozdíl od komerčního marketingu nenabízí produkty a služby, ale propaguje sociální hodnoty. Sociální marketing je specifická oblast marketingu, kde je obzvláště důležité promyšleně připravit …more
Abstract:
Social marketing is used in advertising as a medium of fight for a good cause. It assumes that if advertising can induce people to buy goods, it can also influence their behaviors. Social (non-commercial) marketing, unlike commercial marketing, does not offer products and services but promotes social values. Social marketing is a specific marketing area where it is especially important to elaborate …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 9. 2018
  • Supervisor: PhDr. Marek Merhaut, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze