Komunikační schopnost multilingvních dětí předškolního věku žijících v Irsku – Bc. Marie Pszczólková
Bc. Marie Pszczólková
Bachelor's thesis
Komunikační schopnost multilingvních dětí předškolního věku žijících v Irsku
Communication ability of multilingual preschool children in Ireland
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá komunikační schopností multilingvních dětí předškolního věku žijících v Irsku. Obsahuje tři kapitoly, z nichž dvě jsou teoretické a jedna je empirická. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti komunikace, popisuje vývoj řeči, jazykové roviny, narušenou komunikační schopnost, definuje pojem multilingvismus a dále popisuje jeho druhy a specifika komunikace dětí vyrůstajících …moreAbstract:
This bachelor’s thesis deals with communication ability of multilingual preschool children in Ireland. The thesis consists of three chapters. Two chapters are theoretical and one chapter is empirical. The theoretical part of the thesis determines the term of communication as well as other basic terms related to the topic, speech ontogeny, specific language levels, speech disorders, clarifies the issues …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mc06b/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PSZCZÓLKOVÁ, Marie. \textit{Komunikační schopnost multilingvních dětí předškolního věku žijících v Irsku}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/7o37qx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education - Communication Techniques
Theses on a related topic
-
Language acquisition in bilingual and multilingual children and language supporting strategies used by bilingual and multilingual parents
Marketa VIDING -
Logopedická intervence u dětí mladšího školního věku s mentálním postižením
Sandra Szewczyková -
Vliv změn multilingvního prostředí na rozvoj řeči dítěte
Nikol MARČÍKOVÁ -
Postoj pedagogů k aktivitám pro rozvoj komunikačních dovedností dětí předškolního a mladšího školního věku uvedených v publikaci Helping Children to Improve their Communication Skills,Therapeutic Activities for Teachers, Parents and Therapists
Barbora Škubalová -
Vzdělávání a komunikace dětí z bilingvního prostředí
Lucie Říhová -
Komunikace v bilingvní rodině
Vlasta Rolet