The Impact of Using Audio-Visual Media on Czech Students’ Motivation in ELT – Jakub Kotouč
Jakub Kotouč
Bakalářská práce
The Impact of Using Audio-Visual Media on Czech Students’ Motivation in ELT
The Impact of Using Audio-Visual Media on Czech Students’ Motivation in ELT
Anotace:
Bakalářská práce se zaměřuje na motivaci jakožto nenahraditelnou součást procesu vzdělávání anglického jazyka s ohledem na používání audiovizuálních médií, s vybraným zaměřením na využití videí, filmu a seriálů. Teoretická část práce se zaměřuje na motivaci, její definici v kontextu získávání jazykových dovedností i v kontextu používání audiovizuálních médií. Dále definuje audiovizuální pomůcky, prozkoumává …víceAbstract:
This bachelor thesis focuses on motivation as an invaluable aspect of learning and teaching English, in relation to using audio-visual media, with a narrow distinction of using videos, movies and TV shows. The theoretical part focuses on motivation, its definition and context in language acquisition, as well as in the context of using audio-visual media. Secondly, it deals with the definition of audio …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/u4sc7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2024
- Vedoucí: Mgr. Filip Pultar
- Oponent: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání / Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
Foreign Language Anxiety Among Students of English and Literature and the Effect of Synchronous Classes
Kristýna Navrátilová -
Czech high school students' foreign language anxiety and its impact on their English oral examination performance
Jan Plachý