Cunsumer Behaviour within Cosmetic Industry with Focus on the Czech Republic – Petra Širatovská
Petra Širatovská
Master's thesis
Cunsumer Behaviour within Cosmetic Industry with Focus on the Czech Republic
Spotřební chování v rámci kosmetického průmyslu se zaměřením na Českou republiku
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na spotřební chování v rámci kosmetického průmyslu v České republice. Zároveň by měla společnostem zjednodušit vytváření efektivních marketingových strategií. Přehled literatury má objasnit pojmy jako spotřební chování, proces rozhodování & faktory, které ho ovlivňují, a loajalitu vůči značce. Praktická část se zaměřuje na marketingové strategie řízené zákazníkem versus společností …moreAbstract:
This work aims at studying consumer behavior within the cosmetic industry in the Czech Republic. Moreover, after reading this paper, companies should find it easier to come up with efficient marketing strategies. The literature review should help the understanding of what stands behind consumer behavior, decision-making process & its influential factors, and brand loyalty. The focus of the practical …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 1. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71330
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2017
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Květa Olšanová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71330
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Proces vyrovnání fixních a variabilních nákladů při výrobě vozů koncernu Volkswagen ve Škoda Auto a.s
Žaneta Myšáková -
The Impact of Social Media Influencers Focused on Health on Marketing and Consumer Behavior on Instagram in Czech Republic
Dominik Ziegler -
Consumer behavior research using data from online games
Vojtěch Kotrba -
Covid-related change in consumer behavior in rural Pakistan
Muhammad Usman Riaz -
Vliv brand image na rozhodnutí o nákupu oblečení
Ondřej Krnáč -
Strategie brand managementu ve službách
Kristýna Holasová -
Influenceři jako referenční skupina a jejich vliv na spotřební chování
Lucie Želenská -
The Impact of Sales Promotions on Brand Loyalty
Sára Dimovová