Bc. Jaroslav Chyba

Master's thesis

Produktová strategie jako nástroj konkurenceschopnosti podniku

Product strategy - an instrument to strengthen the competitive advantage of the company
Abstract:
Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na produktovou strategii americké společnosti Zimmer, která se zabývá vývojem, výrobou a následným prodejem kloubních endoprotéz. Hlavním cílem mé práce bylo analyzovat produktovou strategii firmy Zimmer na trhu v České republice a dále posoudit její vliv na konkurenceschopnost na trhu. V teoretické části jsem se zabýval poznatky vztahujícími se k marketingu obchodních …more
Abstract:
In my thesis I focused on the product strategy of the american company Zimmer. This company is developing, producing and marketing the joint endoprosthesis. The main focus was to investigate the current product strategy of Zimmer in the Czech republic. The thesis also analyses the effectiveness of Zimmer strategy in this market. The theoretical section of this thesis analyses the marketing practices …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2010
  • Supervisor: doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D.
  • Reader: Ing. Hana Kupková, MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní