"There Is Gold in Them Drills"-the use of drilling in contemporary ELT to teach vocabulary – Bc. Andrea Šťastná
Bc. Andrea Šťastná
Diplomová práce
"There Is Gold in Them Drills"-the use of drilling in contemporary ELT to teach vocabulary
"There Is Gold in Them Drills"-the use of drilling in contemporary ELT to teach vocabulary
Anotace:
Tato magisterská diplomová práce popisuje výzkum zaměřený na porovnání efektivity dvou metod na výuku anglického jazyka – drilu a komunikačních aktivit – při vyučování slovní zásoby dospělých edukantů různých jazykových pokročilostí. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, jestli se dril může považovat za efektivní metodu na výuku slovní zásoby dospělých edukantů vzhledem k jejich receptivním dovednostem …víceAbstract:
This thesis provides a detailed description of research on the effectiveness of two different teaching methods – drilling and communicative activities – as they are used to teach vocabulary to adult learners of English of different language proficiencies. The aim of this research is to investigate whether drilling is an effective method for teaching vocabulary to adult learners of English in respect …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lobsa/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2018
- Vedoucí: M.A. Ailsa Marion Randall
- Oponent: Mgr. František Tůma, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Didactic activities reflecting Montessori principles in teaching and learning English vocabulary with the focus on learners' activation
Tereza Broulíková -
Methods and Approaches in Vocabulary Teaching and Their Influence on Students' Acquisition
Dana Shejbalová -
Using mobile applications in autonomous English language learning for adult learners at the A1 – B1 level of proficiency.
Valeriya Semikova -
The Use of Duolingo Learning Platform in Adult English Language Teaching
Dominika Garbárová -
The L2 Motivational Self System Among Adult Czech Learners of English at Private Language Schools
Matouš Straka -
Czech Adult Learners' Beliefs about how Best to Approach Learning English as a Foreign Language (Masaryk University Internationalization Programme)
Petra Špatková -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ -
Development of Communicative Competence in English Language of Learners at Lower Secondary School Through Speaking Activities
Daniela Koňaříková