Teaching CLIL in Distance Learning Conditions in Czech Secondary Schools – Mgr. Steve Chalk, BA
Mgr. Steve Chalk, BA
Master's thesis
Teaching CLIL in Distance Learning Conditions in Czech Secondary Schools
Teaching CLIL in Distance Learning Conditions in Czech Secondary Schools
Abstract:
Účelem této práce je analyzovat přístupy k distančnímu učení ve středoškolském prostředí v kombinaci s metodologií CLIL. Za tímto účelem budou srovnány pohledy studentů i učitelů na výuku metodou CLIL jak prezenční formou v období před karanténou, tak i po několika měsících distančního učení v roce 2020. Práce se zaměří na výuku dějepisu a další obdobných předmětů v angličtině pro studenty všech ročníků …moreAbstract:
The purpose of this thesis is to analyse approaches to Distance Learning in the secondary school environment while using the methodology of CLIL. This will involve comparing students’ and teachers’ perceptions of CLIL instruction delivered face-to-face in pre-Lockdown conditions with those after months of online teaching in 2020. Specific reference will be given to the teaching of History and associated …moreKeywords
CLIL Content and Language Integrated Learning CBI Content Based Instruction State and School Curricula for Secondary Schools (RVP and ŠVP) Cognitive Academic Language Proficiency (CALP) Basic Interpersonal Communication Skills (BICS) Scaffolding (linguistic) Zone of Proximal Development (ZPD) VoIP (Voice over Internet Protocol) Distance Learning/Online Learning Lockdown
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 6. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p3nyi/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2021
- Supervisor: prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Václav Kaška, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Training in History / Upper Secondary School Teacher Training in History
Theses on a related topic
-
SCHOOL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS AS PREDICTORS OF PARENTAL CHOICE OF SCHOOL FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT IN AKWA IBOM NIGERIA
Francesca UKO -
Assessment of home-grown school feeding program on pupils’ nutrition, school enrolment, attendance and performance of public elementary school pupils in Northeastern Nigeria
Bulus Barnabas -
Worksheets for the 3rd part of the oral exam of the state Maturita exam in English for the field of Hotel and Tourist Industry at the Secondary School and Higher Professional School of Travel and Tourism and method of their preparation./Pracovní listy 3.části ústní zkoušky státní maturity z angličtiny pro obor Hotelnictví a turismus na SŠ a VOŠ cestovního ruchu a metodika jejich zpracování
Kateřina FILIPOVÁ -
Unterrichten lernen: Methoden und ihre Umsetzung in den Curricula der Lehramtsstudien an ausgewählten Universitäten in der Tschechischen Republik
Veronika Šašinková -
Výuka geografie a geografických témat na středních odborných školách v České republice – analýza RVP, podmínky, příležitosti a realita.
David Šulc -
Content and Language Integrated Learning as a Way to Increase Effectivity and Engagement In Online Lessons
Kateřina Sedláková -
Replication of attack on VoIP end-to-end encrypted messengers
Petr Kadlec -
Realizace a zabezpečení telefonního centra s využitím technologie Voice Over Internet Protocol
Josef ZAVŘEL