Edukativně stimulační skupiny v mateřské škole – Bc. Iveta Bidrmanová
Bc. Iveta Bidrmanová
Master's thesis
Edukativně stimulační skupiny v mateřské škole
Educational stimulation groups in the kindergarten
Abstract:
Diplomovou práci s názvem: „Edukativně stimulační skupiny v mateřské škole“ je možno použít jako příklad dobré praxe pro vzdělávání dětí v posledním roce školní docházky, které jsou rizikové nebo ohrožené pro školní neúspěšnost. Obsah práce je rozdělen do dvou částí. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. První kapitola je zaměřena na osobnost dítěte, na strukturu předškolního vzdělávání, na „Rámcový …moreAbstract:
Thesis called “Educationally stimulation group” is possible to use like an example of good practice for children education in the last year of of school attendance, which are risky or endangered for school failure. Contents of the work are divided to two parts. Theoretical part contents three chapters. First chapter is intent on child personality, structure of pre-school education, “The framework educational …moreKeywords
školní zralost odklad školní docházky jazykové roviny řeč narušená komunikační schopnost dyslalie motorika grafomotorika zrakové a sluchové vnímání prostorová orientace matematické představy school readiness delay of school attendance language level speech disturbed communications ability dyslalia motor skills graphomotor visual and hearing perception spatial orientation mathematical ideas
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/elucd/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 5. 2012
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Veronika Girglová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Specifika komunikace v anglickém jazyce u dětí s narušenou komunikační schopností
Berenika Šenková -
Assessment of home-grown school feeding program on pupils’ nutrition, school enrolment, attendance and performance of public elementary school pupils in Northeastern Nigeria
Bulus Barnabas -
The impact of remittances on high school attendance: the evidence from the Republic of Moldova
Tereza Pilařová -
Postoje a očekávání rodičů žáků se zrakovým postižením a rodičů žáků se sluchovým postižením v oblasti kariérového poradenství a profesní orientace
Kateřina KUJÍNKOVÁ -
Osoby se smyslovým postižením a technika. Zrakové a sluchové postižení.
Pavlína Voženílková -
Úprava pořadů České televize pro zrakově a sluchově znevýhodněné diváky
Tereza Bredlová -
Rozvoj sluchového vnímání u žáků s odkladem školní docházky
Anna Borýsková -
Rozvoj zrakového vnímání u dětí s odkladem povinné školní docházky
Kateřina Kovářová