Ellen Venkrbcová

Master's thesis

Nová národní značka Česká republika: země pro budoucnost a její komunikace v praxi

The New Nation Brand Czech Republic: The Country For the Future and its Communication in Practice
Abstract:
Práce si klade za cíl zjistit stav současného národního brandingu České republiky, konkrétně na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu na konkrétních vzorcích respondentů odpovědět na otázky, jak je z jejich strany země vnímána, zda v tomto vnímání existuje mezera mezi identitou a image země, do jaké míry se zjištěná identita a image shodují s positioningem národní značky Česká republika …more
Abstract:
This Master’s thesis aims to identify the current situation of Czech Republic’s nation branding. It specifically does so based on both quantitative and qualitative research methods applied to specific participant samples, which provide answers to the following questions: How do these participants perceive the Czech Republic? Do these perceptions show an evident identity-image gap? To what extent do …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 11. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2021
  • Supervisor: Markéta Dianová
  • Reader: Marek Prokůpek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83664