Bc. Jessica Kuželová

Master's thesis

Estrategias de traducción del lenguaje publicitario en la publicidad audiovisual anglófona de los productos de la higiene personal y cosmética: análisis comparativo de la traducción española y la checa

Translation strategies of the language of advertising in the Anglophone audiovisual commercials of the personal hygiene and cosmetic products: comparative analysis of the Spanish and Czech translation
Abstract:
The thesis deals with the comparison of translation strategies in the field of Anglophone audiovisual advertising. It presents the complexity od aspects of the language of advertisement and the obstacles associated with the phrasal idioms, puns, rhyme, etc. The theoretical part presents the issues of translation and equivalence, properties of the language of advertisement and of the communication with …viac
Abstract:
Diplomová práce se zabývá porovnáním překladatelských strategií v oblasti anglofonní audiovizuální reklamy. Prezentuje komplexnost aspektů, kterými je tvořen jazyk reklamy, a překážky spojené s překladem frazémů, slovních hříček, rýmu, apod. V teoretické části je představena problematika překladu a ekvivalence, vlastnosti jazyka reklamy a komunikace s cílovou skupinou. V analytické části jsou do 7 …viac
 
 
Jazyk práce: Spanish
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 5. 2021

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 21. 6. 2021
  • Vedúci: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
  • Oponent: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta